Lista linków:

Blog prowadzony przez Alicję Brodę jest swego rodzaju kopalnią unikatowych pomysłów. Autorka publikuje subiektywny wybór ciekawych idei związanych z szeroko pojętą sztuką edytorską. Bogato ilustrowane wpisy pozwalają przekonać się o kreatywności twórców z całego świata. Strona ta jest doskonałym miejscem na poszukiwanie inspiracji do swoich projektów.

Typografia po polsku jest blogiem, na łamach którego czytelnik może odnaleźć m. in. informacje z zakresu typografii, językoznawstwa, historii książki, a nawet omówienia czasopism naukowych poświęconych poligrafii. Strona prowadzona jest przez Rafała Sylwestra Świątka – profesjonalnego edytora, drukarza i fotografa, który postanowił podzielić się własnymi doświadczeniami z szerszym gronem odbiorców.

Na blogu znajdziemy informacje odnośnie do: pozycjonowania, mediów socjalnych, copywritingu, oraz SEM. W kategorii copywriting, która skupia się na poradnikach edytorstwa internetowego, znajdziemy wiele ciekawych tekstów napisanych głównie przez Joannę Poczęsną, która jest specjalistką ds. marketingu treści. Inni autorzy tekstów są specjalistami ds. seo, czy social mediów. Blog zawiera aktywną sekcję komentarzy, która pozwala na wyrażenie swojej opinii.

Strona porusza takie kwestie jak skład i łamanie tekstu czy formaty drukarskie. Autorzy zwracają uwagę na treść dzieła, jego przeznaczenie oraz efekty końcowe procesu projektowania. Nie brakuje artykułów poruszających zagadnienie zasad przygotowania tekstu do druku, łączenia fontów oraz typografii w sieci. Portal idzie z duchem czasu i uwzględnia współczesne trendy dotyczące projektowania stron internetowych.

Proponowane studia przygotowują do merytorycznego i technicznego redagowania różnych typów publikacji, zarówno drukowanych jak i elektronicznych. Są przeznaczone dla redaktorów i korektorów zatrudnionych w wszelkich typach oficyn wydawniczych, pracowników instytucji kultury i urzędników administracji rządowej i samorządowej, którzy są odpowiedzialni za wizerunek firmy poprzez przygotowanie profesjonalnych materiałów informacyjnych i promocyjnych.

Fonty

Edytorzy nieustannie redagują teksty o różnorodnej tematyce, która wymaga dostosowania odpowiednich rodzajów fontów. Wyjaśniając różnicę między pojęciem czcionka i font trzeba zaznaczyć, że termin czcionka używany jest do określenia metalowego odlewu znaku używanego w drukarstwie, natomiast font to plik zawierający krój pisma. W związku z tym, że krój pisma jest chroniony prawem autorskim, warto korzystać z darmowych baz fontów. Dobrze znany szeryfowy krój Times New Roman, czy bezszeryfowy Verdana można zastąpić ciekawszymi – bardziej oryginalnymi rodzajami krojów pisma. Dzięki temu udoskonalimy nasz tekst i ulepszymy jego walory wizualne. Po więcej informacji na ten temat zapraszamy do odwiedzenia strony: http://fonty.pl/porady.htm.

Poniżej przedstawiamy kilka stron internetowych, które udostępniają darmowe fonty do pobrania:

Opracowanie:
Dorota Lipiarska Magdalena Zawłodzka Martyna Drzewiecka Izabela Dutka, Marcin Chudoba Robert Jończyk Jakub Dziedzina